Hotspot: Woonbeurs Amsterdam 2013

woensdag 9 oktober 2013

Donderdag was ik op de Woonbeurs in de RAI. Er is al heel veel over geschreven op andere blogs, hierbij een impressie van mijn bezoek!

Eén van de leuke dingen van de Woonbeurs vind ik dat je er verschillende woonstijlen en -smaken naast elkaar vindt. Even niet alleen kijken naar wat je weet dat je mooi vindt, maar met een open blik kijken naar alles wat je ziet. Dan maak ik foto's van meubels die ik nevernooitniet in mijn eigen woonkamer zou willen hebben, maar die zo'n gaaf plaatje maken. Felle kleuren, strakke vormen, even proeven van alles, om met een hoofd vol schoonheid weer naar huis te gaan!

Over fotograferen gesproken: op de beurs zag het zwart van de dure spiegelreflexcamera's! Misschien moet ik ook maar eens aan het echte werk gaan geloven; mijn snapshots halen het natuurlijk bij lange na niet bij mooie kwaliteitsfoto's.. Hierbij toch wat plaatjes van de Woonbeurs door mijn ogen:






Het huis van Ariadne. Ik koop dit blad niet vaak, omdat ik het een beetje te zoet vind naar mijn smaak, maar er was een hele serene sfeer gecreëerd en het huis had leuke elementen! Hier, en op meer plekken, viel me op dat er veel gebruik wordt gemaakt van dingen uit de natuur: mooie veertjes, vlinders, hout, geweien. Heel leuk!


De stand van Burbri, waar ik niet langs kon lopen zonder een leuk geweitje op de kop te tikken.



Het Keukengeheimenplein met favorietje Loods5!





De barn van VT Wonen.. Mijn verwachtingen waren hooggespannen na alle aankondigingen, maar ik vond het stiekem een beetje tegenvallen. De schuur was vrij donker en daardoor snel benauwd met zoveel mensen. Het geheel was wel indrukwekkend, groot en zoveel te zien, en er stonden prachtige producten in van onder andere Tine K. Het industriële, het doorleefde hout en het zwart-wit sprak me aan. Maar toch, over all vond ik het wat tegenvallen.



Ook in het huis van 101 Woonideeën kwam de natuur terug: hier werden lekkere kleurtjes gecombineerd met plantjes (met de cactus met stip op #1), botanische prints, en een vrolijk bosbehangetje.


Bij '3x anders' een behang met wolprint, houten bord en kastje, en witte vogel, gecombineerd met een strak lampje.


Stoere cactussen in het huis van Eigen Huis & Interieur.


Gave diamond hanglampen in de stand van van Musthaves.


Al met al een ontzettend leuk dagje inspiratie-opdoen! Ben jij ook geweest?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen