Grote dingen

dinsdag 12 november 2013


Ik vertelde er eerder al over: ik ga misschien verhuizen. Inmiddels is het geen 'misschien' meer, maar zit ik tot in mijn oren in de verhuisdozen en het voorstrijkmiddel, de sleutels zijn overhandigd en het contract is getekend.. It's official!
Vandaag was de stukadoor nog bezig met de laatste muren en morgen komt de monteur nog langs voor wat laatste dingen, maar dan kan toch echt het grote klussen beginnen. HEERLIJK. De boel lekker opfrissen met een emmer witte verf die werkelijk niet te tillen is, en dromen concreet maken zoals die asociaal lange houten tafel die al zo lang in m'n hoofd zit. Can't wait. Ik speur dagenlang Marktplaats en alle kringlopen van de stad af, op zoek naar geweldige vondsten.. nu mag het. Op 23 november staat de verhuizing gepland, dus het gaat wel erg snel allemaal. Gelukkig heb ik een hoop fijne mensen om me heen die klaar staan met raad en daad, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ook dit weer een heerlijk paleisje gaat worden.

Verhuizen schijnt hoog te scoren op de stress-lijst: het veranderen van leefomgeving ontregelt de boel blijkbaar en brengt je even uit balans. Na dit jaar ben ik daar expert in, want het is maar liefst mijn tweede verhuizing (of derde, als je het maandje bij m'n ouders meerekent). Om de grootste verhuisstress te voorkomen, gebruik ik mijn hoofd zo min mogelijk om na te denken over wat ik allemaal nog moet doen en regelen en wat voor ideeën en dromen ik ook alweer had: dat moet op papier. Wunderlist, Google Keep, het kladblok, alle middelen worden ingezet om de chaos een beetje te temmen.

Naast lijstjes voor de verhuizing, worden er nog meer lijstjes gemaakt: vrijdag is het feest van mijn ouders die dit jaar samen 100 worden (jonkies nog, hè?). Pinterest afspeuren voor de leukste DIY-ideeën, stad en land afzoeken naar de meest fantastische versieringen, stápels oude foto's scannen en printen, dat ene leuke cadeau vinden, ach joh, dat doen we er ook nog wel even bij. Gelukkig zijn het allemaal leuke dingen die, behalve energie kosten, ook energie opleveren. Ik houd me maar voor dat ik over een tijdje in mijn heerlijke nieuwe huisje zit met gezellige lichtjes aan terwijl het buiten sneeuwt en ik terugdenk aan een verhuizing die ik toch maar weer voor elkaar heb gebokst, en een onvergetelijk feest!

Tot die tijd is het hier misschien wat stil.. Ik zal proberen af en toe wat updates te geven van het hele verhuis- en klusproces!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen