Ondertussen in de bouwput...

vrijdag 29 november 2013

Terwijl ik, met één voet op de leuning van de bank en één voet op de vensterbank, de gordijnen van de rails haal (de ladder staat al in het nieuwe huis) in een halfdonkere kamer (de andere lampen zijn ook al vertrokken), en het me intussen duizelt van alle dingen die deze week nog moeten gebeuren, vraag ik me af waar ik toch aan begonnen ben. Zaterdag verhuis ik, en met nog twee dagen op de klok om te klussen en in te pakken, voelt dit steeds meer als een onmogelijke onderneming. Hoewel er met man en macht geklust wordt in het nieuwe huis en ik hier gelukkig veel helpende handen bij heb, gaat het huis waarschijnlijk niet af zijn wanneer ik erin trek. De chaos duurt dus nog even voort..

...Dit schreef ik precies een week geleden. Ik heb het als 'concept' opgeslagen en bewaard, omdat het bij nader inzien toch wat te triestig en hopeloos klonk. Een week later is er een heleboel gebeurd. Ik ben inderdaad in dat on-affe huis getrokken, met hulp van wel tien lieve vrienden die zaterdagochtend op m'n stoep stonden om te helpen verhuizen. Binnen no-time was de klus geklaard. Eenmaal gearriveerd in het nieuwe huis met alle spullen, moest ik nog een wasmachine en vloer gaan ophalen die ik via Marktplaats had gescoord. De helft van het stel ging mee, de andere helft bleef achter om te klussen. Ontzettend fijn, wat is er die dag veel gedaan!

Inmiddels ligt er in de hal en keuken een vloer, zijn de ene slaapkamer, de hal en het toilet klaar, en zijn de badkamer en keuken op een likje verf na ook af. De woonkamer is geschilderd en wacht nog (met smart!) op een vloer, voor de rest moeten overal nog plintjes op, er wachten nog wat deuren op een verfje, en dan is tot slot de andere slaapkamer aan de beurt voor een make-over. Een lange waslijst met dingen die nog gebeuren moeten, maar goed te overzien. Na iedere klusdag voel ik me weer voldaan, het is heerlijk om het huis steeds mooier te zien worden!

Hierbij een paar plaatjes van het proces. Niet de mooiste, maar dat geeft niks als je in een bouwput woont, toch? :)

Een heerlijke bak licht: balkon op het zuiden!

Mijn trots: Zelfgemaakt kapstokje

Na (Dág gele tegels, gele muren, suf plastic plankje!)
Voor


Een muurtje grijs, tussen al het wit. Karwei 'Kleuren van nu' Zinkgrijs



(Het gaat ook niet helemaal lekker met de foto's, zie ik. Nog een bijverschijnsel van zo'n verhuizing: het internet is 'onderweg' en komt over twee weken...*zucht* Tot die tijd maar even klungelen met mobiel internet.)

8 opmerkingen:

  1. Wat een stoer kapstokje zeg! Super!
    Ik ben benieuwd naar de rest, laat je dat ook zien? :)

    X Arja (ons huisje op negen hoog)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè? Was ook heel simpel om te maken! De haakjes komen van een schattig winkeltje hier in Zwolle, en de plank.. nouja, gewoon een stuk steigerhout van de Gamma! :)

      Verwijderen
  2. Wat is die looplamp gaaf zeg! Ik ben ook heel benieuwd hoe de rest is!
    Groetjes, Clarieke (Woonhuis nr. 2)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Behalve gaaf ook heeeel praktisch, zo'n looplamp tijdens het klussen! Win-win!
      Ik zal zeker wat posten als er weer iets af is!! Dat is toch het leukst om te laten zien :)

      Verwijderen
  3. Super leuk, wauw wat heerlijk zo'n nieuw huis. En wat is het allemaal licht :)! Ik vind je kapstokje erg leuk, ik wil ook nog erg graag een nieuwe kapstok. We hebben maar een smalle gang en we hebben er nu een te grote kapstok hangen.. Even iets op verzinnen, vind de jouwe iig erg leuk!

    Liefs van Rosie ( van lifebyrosie.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrouwtje.. wat leuk! Ik zie alleen geen 'volgen' knopje dus weet niet hoe ik dat moet gaan doen bij jou? Liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Femke, ik kijk regelmatig even op je blog of er al nieuwe foto's verschijnen. Tot nu toe geen verandering. Hoe gaat het met de verbouwing? Groetjes, Clarieke (Woonhuis nr. 2)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Clarieke!

      Wat leuk dat je regelmatig m'n blog checkt! Helaas blijf het hier inderdaad wat stil; door de lange kluslijst schiet het bloggen er op het moment een beetje bij in.. Ik zal binnenkort weer eens een update geven vanuit de bouwput! :)

      Fijn weekend!
      Liefs Femke

      Verwijderen