Mooi zwart is niet lelijk

zaterdag 4 januari 2014

Inmiddels zijn de muren in de hal, slaapkamer, woonkamer en keuken geschilderd. Tijd om het extra kamertje te verven, want hoewel er nog een hoop deuren geschuurd en geverfd moeten worden, zijn muren nu eenmaal leuker om te doen. In huis hou ik van zo veel mogelijk wit en zo wit mogelijk wit. Daarom hebben de meeste muren een fris wit laagje gekregen, en een paar een zachte grijstint. Voor de extra kamer (- Hoe noem je zo’n kamer? Washok? Studeerkamer? Werkkamer?) heb ik iets anders in gedachten: een zwarte muur.

Ik heb wat plaatjes opgezocht van werkkamers met een mooie matzwarte muur, en dat is toch wel heel tof. Ondanks dat ik altijd heb geroepen dat ik een hekel heb aan zwart (zwart is zo hard en duister) denk ik dat ik nu ga voor zo'n zwarte muur. Wat vinden jullie? 

Bron: Pinterest
Bron: http://www.lisbet-e.com/
Bron: http://www.lisbet-e.com/

15 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat een mooie plaatjes! Ik zou wel opletten dat het niet te donker wordt. Met een groot raam en een lichte vloer zal dat vast geen probleem worden. Succes met verven :)
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb een zwarte muur op mn slaapkamer maar ik wil er vanaf. Het is wel heel erg mooi maar het is ook erg snel beschadigd. Dus is het een muur waar veel "verkeer" langs zal gaan adviseer ik je er nog eens over te denken. Er komen ook vegen op, dat vind IK niet mooi...maar er zijn mensen die dat neit erg vinden. :). Zomaar wat dingen om over na te denken.

    groetjes
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah fijn, een ervaringsdeskundige, dankje! Ik heb de verf inmiddels al gekocht (dat moet dan ook meteen gebeuren als ik een idee in mijn hoofd heb..) dus hopelijk valt het hier mee met de vegen en beschadigingen.. Ik zal er extra voorzichtig mee zijn ;)

      Verwijderen
  3. Gedurfd hoor, ik heb geen ervaring met een zwarte muur. Denk wel dat het afhankelijk is van de lichtinval ook. Mocht het niet mooi staan dan is het met een paar lagen wel weer weg ;-) Benieuwd naar het resultaat hoor. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blog heb je! Je hebt er bij deze een volger bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah wat leuk, aan dat mooie IG-account van jou zit ook nog een hele mooie blog vast! Ik ga jou ook volgen :) Dankje!

      Verwijderen
  5. WAT EEN LEUKE BLOG HEB JIJ!

    IK GA JE VOLGEN HOOR!

    IK WENS JE GELIJK EEN TE GEK 2014 TOE!

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen, dankjewel! Gezellig dat je me gaat volgen & een mooi nieuw jaar!

      Verwijderen
  6. Ja prachtig!! Wij hebben zwarte muren (voor de helft, soort lambrisering van muurverf) in de speelkamer. Wij hebben extra matte en afneembare, ideaal op de speelkamer :)
    xo Charly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een mooie foto's en wat een leuke blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook zwarte muren waar ik nog steeds heel blij mee ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito visitar el mio y si te gusta espero que te hagas seguidora.
    Elracodeldetall.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind zwart ook prachtig. Zelf heb ik héél donker grijs gehad, met een drupje bruin (echt heel weinig), waardoor het er minder koud en hard uitziet. Krijtverf lijkt me ook heel mooi, dat heeft ook iets zachts.. Succes en njoy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig deze mooie sfeerbeelden... en ja het staat prachtig! Ik heb zelf een hele donkergrijze muur gehad maar onlangs weer wit gemaakt... net even iets ruimtelijker in onze woonkamer en inderdaad iets minder stoot gevoelig ;-) fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen