De liefste award

zaterdag 15 maart 2014

Vorige week verscheen op het blog van Silvia (Label 18) een heel leuk berichtje: ze had Handvol Rust genomineerd voor de Liebster Award! Google translate vertaalt 'Liebster award' met 'Liefste award'; dat klinkt toch als iets waarvoor je genomineerd wil worden?! 
De Liebster Award is een award voor bloggers met minder dan 200 volgers, om hen te laten weten dat hun blog gewaardeerd wordt. Een leuke manier om nieuwe blogs te ontdekken, want: je geeft 'm ook weer door! Dankjewel Silvia!

De regels van de Liebster Award zijn als volgt:
- Je linkt altijd even terug naar degene die jou genomineerd heeft (wel zo aardig).
- Je beantwoordt 11 vragen die zijn gesteld door degene die jou nomineerde.
- Je geeft de award door aan maximaal 5 andere bloggers die minder dan 200 volgers hebben en waarvan jij vindt dat ze goed bezig zijn met bloggen.
- Je komt met 11 nieuwe vragen voor je genomineerden.
- Je laat de bloggers die je genomineerd hebt even weten dat ze de award hebben gekregen.
- Sommige bloggers vinden het ook leuk om 11 random feitjes van zichzelf te noemen, dit is niet verplicht!

Daar komt 'ie:

1. Wat is je lievelingsplek in huis?
De heerlijk lichte woonkamer. Hij is nog niet helemaal af, ik mis nog wat meubels, maar wanneer de zon naar binnen schijnt, ben ik de gelukkigste op aarde.

2. Hoe breng jij het liefste je dag door?
Op zaterdagen maak ik voor mezelf een lekker vers ontbijtje, drentel ik wat rond in huis/op het balkon, doe ik 's middags voor heel weinig geld tassen vol boodschappen op de markt, en in het ideale geval staat 's avonds tijd met familie of vrienden op de agenda! Zaterdagen zijn toch wel m'n lievelingsdagen.

3. Waarom ben je begonnen met bloggen?
In september 2013 zat ik een jaar thuis met een heftige burn-out. Min of meer als experiment ben ik begonnen met het opzetten van een blog: Zou dat gaan? Zou ik het kunnen volhouden om dit bij te houden? Hoe reageer ik op een deadline (weliswaar door mijzelf gesteld)? Ik volgde al langer allerlei woonblogs, dus dit voelde als een logische stap. Ik wilde wel de mogelijkheid hebben om het af en toe nog eens over iets anders te hebben, dus vandaar de keuze voor wonen, eten & leven. Vandaag de dag zit ik nog steeds thuis, maar gaat het gelukkig stukken beter. Langzaam ben ik aan het opbouwen om mijn studie weer op te pakken, en het is fijn om te merken dat ik echt plezier heb in het bloggen! De titel Handvol Rust herinnert me er ook aan dat het niet 'moet', dat het ook helemaal prima is als het even niet lukt, dat rust de boventoon mag voeren!

4. Wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland? (je mag maar 1 ding kiezen)
Pfoe, dat ligt er wel heel erg aan hoe lang ik daar zou moeten blijven! Ik denk een leeg boekje met een pen, zodat ik daar de tijd kan nemen om alles op te schrijven wat ik meemaak.

5. Zomer, Herfst, Winter of Lente?
Als de zon schijnt ben ik op m'n best. Na een lange koude winter zijn de eerste lentezonnestralen een regelrecht feestje, dus ik ben geneigd te kiezen voor de lente, maar als ik heel diep in m'n hartje kijk, houd ik toch net iets meer van de zomer. Jarig zijn en dat kunnen vieren met een feestje in het park met veel fruit en slingers, fleurige jurkjes dragen, uren bakken op het strand, ijsjes eten, door stoffige dorpjes en langs geurige marktkraampjes zwerven tijdens eindeloze zomervakanties.. Heerlijk!

6. Wat zou je nog willen leren?
Op tijd komen.

7. Welk ultiem doel wil je bereiken in 2014?
Er vrede mee hebben als ik helemaal niks bereik. Ik ben de laatste jaren echt aan het afleren om zoveel te moeten en mijn waarde te halen uit de dingen die ik allemaal heb bereikt. Lijkt me een mooi doel voor 2014: geen doel hebben en daar oké mee zijn.

8. Waar haal je de meeste inspiratie uit?
Het leuke van inspiratie is dat het soms zomaar 'gebeurt'. Dan lees je een mooi boek, zie je een plaatje op Pinterest, heb je een goed gesprek boven een kop thee, of gooi je een vuilniszak in de container en ineens heb je een goed idee! Het kan 'm in de kleine dingen zitten.

9. Wat is je favoriete DIY tip?
'Wat je vraag ook is: veilingkistjes zijn het antwoord.'

10. Wat eet je het liefst?
Ben & Jerry's, sssssst!

11. Waar word je echt gelukkig van?
De lieve vrienden en familie die ik om me heen heb. De afgelopen tijd was echt geen makkie voor de mensen die om me heen stonden, ik ben zó dankbaar dat ze er nog steeds zijn. Al die gesprekken waarin ze me aangehoord hebben, de kaartjes die op m'n mat vielen, een onverwacht kerstpakket vol fijne dingen, alle hulp bij het klussen en verhuizen, me gewoon maar een weekendje meenemen naar een of ander hotel in the middle of nowhere omdat ik dat nodig had, en zo gaat de lijst nog oneindig lang door. Ik voel me supergezegend, word heel gelukkig van al deze mensen en hoop dat ze nog heel lang in m'n leven blijven!

Dat waren mijn 11 antwoorden. Hopelijk was het niet teveel tekst om je doorheen te worstelen!
Ik geef de Liebster Award graag door aan:

Eva van Bij Eva thuis
Eva heeft een gezellige blog vol mooie plaatjes van haar huis en leuke DIY-ideetjes. Bovendien was Eva één van de eerste mensen die mij in haar blogroll (dat rijtje in de zijbalk met blogs die leuk zijn om te volgen) plaatste, dankjewel daarvoor!

Elze van Everything Elze
Elze is ook nog maar pas begonnen met bloggen, maar het ziet er nu al zó professioneel uit! Ze heeft het meteen goed aangepakt, met een hele mooie layout en een .com-adres, en plaatst hele mooie foto's!

Lisanne van Huisje No. 56
Nog zo'n mooie blog vol inspirerende tips en foto's! Zij maakt van eierdopjes kaarsenstandaards, draait haar hand niet om voor doe het zelf-projectjes en legt alles steeds weer mooi vast. Een plezier om te lezen!

Jullie blogs worden gewaardeerd! Daarom gaat de Liebster award naar jullie!
De volgende vragen mogen jullie beantwoorden:

1. Wat/wie maakte dat jij bent begonnen met bloggen?
2. Waar ben jij altijd veel meer tijd mee kwijt dan je eigenlijk zou willen?
3. Hoe vaak ben je in je leven verhuisd?
4. Wat/wie is je belangrijkste inspiratiebron op woongebied?
5. Wat is de grootste levensles die je tot nu toe hebt geleerd?
6. Hoe kom jij het best tot rust?
7. Wat is je favoriete quote?
8. Als je één dag in je leven opnieuw mocht beleven, welke zou dat zijn?
9. Wat is jouw kenmerkendste eigenschap?
10. Wat is jouw advies aan andere ('kleine') bloggers?
11. Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik hoop dat jullie meedoen, ik ben benieuwd naar de antwoorden!

10 opmerkingen:

  1. 3 superblogs ontdekt dankzij je Liebster Award. Zeer mooi van vormgeving en prachtig inspirerende foto's. Dit zijn de soort blogs die ik graag lees. Dankjewel voor het linken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed om te horen, dat is de bedoeling!! :)

      Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Wat onwijs leuk om alle antwoorden te lezen! En erg heftig wat je (hebt) meegemaakt. Ik hoop dat je veel positieve energie en.plezier uit t bloggen haalt! Je verhalen lezen iig erg lekker en ontspannen.
    Liefs Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heftig als je al zo jong een burn out krijgt. Zo te lezen ben je nu weer op de goede weg gelukkig. Leuk om te lezen en zo meer van je te weten te komen. Ik kreeg hem ook maar had hem overgeslagen omdat ik nog niet zo lang geleden al wat over mezelf verteld had. Fijne dag, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen! En bedankt voor je nominatie :-) Ik ga er even rustig voor zitten om alle vragen te beantwoorden.. Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen Femke..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk om te lezen Femke! Wat heftig zo jong al een burn out.. Gelukkig gaat het nu weet beter en hopelijk helpt het bijhouden van je blog daar ook bij!

    groetjes Rixt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Wat ontzettend lief dat ik er tussen sta, ik zie het nu pas! Heel erg bedankt! :)
    Ik was eigenlijk gewoon heel geïnteresseerd je stukje aan het lezen totdat ik mijn naam zag staan, mooie antwoorden heb je gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen