Het droomhuis met de glazen muur

donderdag 27 maart 2014

"It's a comfort to know that no matter where we are, we have a small little piece of home to come back to, that we've created for ourselves." - Lilah Horwitz

Gisteravond kwam ik een filmpje tegen van een heus droomhuis. Meestal zijn de huizen waar ik van droom licht en wit, en staan er zulke dure spullen in dat het alleen bij dromen blijft. Dit huis voldoet aan geen van die criteria maar is adembenemend mooi!

Kunstenaars Nick Olson en Lilah Horwitz zegden hun baan op en bouwden samen hun droomhuis. Überromantisch maar ook nog eens hartstikke betaalbaar, want het hele project kostte hen maar 500 dollar. Op de plek waar het huis is gebouwd, stond eerst een oude boerderij. Eigenhandig hebben Nick en Lilah de boerderij voorzichtig gesloopt, waarbij ze zoveel mogelijk hout, spijkers en dakbekleding hebben bewaard om te hergebruiken. Very eco-friendly!
Koken, douchen en naar het toilet gaan doen Nick en Lilah overigens bij een boerderij in de buurt, ze hopen op een dag een buitenkeuken en buitentoilet te maken. Het huisje heeft geen elektriciteit en is niet geïsoleerd, maar in de winter komen Nick en Lilah er toch niet zo vaak. Op koude avonden voorziet een houtkachel het huis van warmte en een pot dampende thee.

Foto: Halfcuttea.com
Foto: Lilah Horwitz
Foto: Lilah Horwitz
De kaarsen 's avonds geven het geheel iets sprookjesachtigs.

Foto: Lilah Horwitz
Foto: Halfcuttea.com
Dit is toch prachtig? Het hele idee van samen een huis bouwen lijkt me geweldig (voor sommige koppels is het in elkaar zetten van een IKEA-kast al een uitdaging..) en dan ook nog eens een huis met een geschiedenis en zo'n uitzicht! Wat vind jij van dit huis?
Bekijk hier de korte documentaire:


6 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf huis! Mooi zeg met al die ramen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Het idee erachter is mooi, de hergebruikte materialen zijn mooi en het eindresultaat nog mooier! Wat fijn dat jij dit gevonden hebt! Liefs Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi sfeervol huis!
    Ik zou zo willen ruilen!
    Heerlijk sfeertje en het idee erachter is helemaal mooi!
    Als ik dit aan mijn vriend laat zien wil hij liever vandaag dan morgen al weg hij is helemaal een natuur mens ;).
    Heerlijk filmpje!
    Fijn weekend alvast, en bedankt voor het delen :).

    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. GAAAAAAAAF, al weet ik zeker dat ik met mijn man dit niet moet doen :). Een Ikea stapelbed zorgde al voor genoeg spanning hahaha.
      Groetjes Kirsten

      Verwijderen
  4. Het ziet er echt prachtig uit. Ikzelf zou het niet voor mekaar krijgen hoor! Een kast bouwen is al niks voor mezelf haha.

    BeantwoordenVerwijderen