Hotspot: B&B Slapen in het Bos

donderdag 20 maart 2014

Af en toe, heel af en toe, vind je een vakantiehuisje waar je maar al te graag zou willen wonen. De meeste huisjes waar ik in mijn leven ben geweest roken een beetje muf, waren van het genre '85 in een dozijn' en waren zo ingericht dat je blij was dat je na een weekend weer naar huis kon. Maar af en toe ontdek je een plekje dat helemaal anders is.


Slapen in het Bos, een Bed & Breakfast in de buurt van Apeldoorn, ontdekte ik toen ik vorig jaar op zoek was naar een mooi cadeau voor de verjaardag van mijn ouders. Ze werden samen 100 en omdat ze beiden een druk bestaan leiden, leek het ons als kinderen leuk om hen er een weekendje tussenuit te sturen. Ik vond 'Slapen in het bos' via Bijzonder Plekje en was meteen verliefd! De houtkachel, veel wit gecombineerd met hout, overal mooie details. Dat Slapen in het Bos met veel zorg en aandacht is ingericht, straalt er vanaf! En dan de tekst die je op de website verwelkomt:

'Je rijdt het bospad op, voorbij het bord 'verboden in te rijden'.
Vandaag mag het. Want je gaat slapen in het bos. In alle stilte. Met hooguit het ruisen van de bomen. Om 's ochtends door vogels gewekt te worden. Een boswandeling begint hier bij de voordeur. En de enige onverwachte gasten zijn een paar zwijnen, een hert of een brutale eekhoorn. slapen in het bos is even echt eruit zijn.'

Afgelopen weekend zijn mijn ouders hier geweest en hebben ze genoten van de goede zorgen van Michel en Mariëlle Essenstam. Ik heb hen de opdracht gegeven zoveel mogelijk foto's te maken (fijn hè, een dochter met een blog...) en die taak hebben ze gehoorzaam uitgevoerd. Het hele weekend werd ik overspoeld met prachtige foto's en zelfs filmpjes van dit schitterende huisje. Een heerlijk appeltaartje bij aankomst, rondscharrelende kippen, een meer dan rijkelijk ontbijt, en een toepasselijke spreuk op het raam ("Volg nu voor heel even de paden in het bos en laat hier al je zorgen los").. de foto's bleven komen!

Hier een kleine selectie, geniet ervan!







10 opmerkingen:

  1. Ziet er inderdaad prachtig uit, ik zag deze ook al eens voorbijkomen in de At Home volgens mij.. Een heel mooi plekje en wat een leuk cadeau aan je ouders! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat is dit leuk zeg!
    Hier wil ik ook naar toe :).
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens complimenten aan je ouders hoor, de foto's zijn super mooi!

      Verwijderen
  3. Ooooh wat zou ik hier graag een keer naartoe willen. Dat ziet er echt prachtig uit, helemaal mijn stijl:). Mooie foto's hebben je ouders gemaakt!
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow, daar zou ik zo willen wonen. Wat ziet het er ontzettend mooi uit! En wat een mooie foto's hebben je ouders gemaakt. Je hebt het niet van een vreemde ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dankjewel! Zullen ze leuk vinden om te horen!! :)

      Verwijderen
  5. Zo dit is een mooi huisje! Wij hebben ook een huisje in het bos maar haalt het nog niet bij dit exemplaar ♡ Wellicht over een paar jaar ziet die van ons er ook zo uit. We hebben veel plannen (althans vooral ik haha!). Leuke blog heb je!

    Groetjes,

    Stephanie / Coos-je

    BeantwoordenVerwijderen