Makkelijke salade in de zon

maandag 19 mei 2014

WAT een feestje is dit zonnige weer, hè? Dit weekend heb ik al genoten van een picknick in het park en een dagje strand, vandaag vier ik de lente op mijn balkon.

Met dit soort warme dagen heb ik vaak niet zo'n zin om lang boven de warme pannen te staan, dus eet ik het liefst iets lichts en makkelijks. Vorig jaar kwam mijn zusje met een recept voor frisse salade die perfect past op dagen als deze: Salade met kip en mango. Het recept komt van de website van Albert Heijn (zie hier). Hoewel dit best snel op tafel staat, kan het altijd nóg sneller. Daarom hier mijn snelle variatie:


Ingrediënten:
1 mango
1 gerookte kipfilet
1 zak gemengde rucolasla
1/2 komkommer, in plakjes
125 g geitenkaas (naturel of met honing)
Balsamicoazijn (flesje 250 ml)

- Snijd de mango in blokjes of reepjes (dit vind ik altijd het leukst om te doen).
- Snijd de gerookte kipfilet in kleine plakjes.
- Snijd de komkommer in blokjes.
- Verdeel de sla en komkommer over 4 borden.
- Voeg de kip en mango toe.
- Schenk er naar smaak balsamicoazijn overheen.


That's it! Makkelijker kan bijna niet!
In het originele recept bak je kipfilet in olie, knoflook, peper en zout, en voeg je spinazie en geroosterde pijnboompitjes toe. Ook ontzettend lekker! Aan deze snelle variant kun je natuurlijk ook prima wat ongebakken gewassen spinazie toevoegen. Serveren met een rosé'tje in de zon :)

Weet jij al wat je vanavond op tafel zet?

4 opmerkingen:

  1. Oeh dit klinkt heerlijk! Vanavond ga ik pizza maken van pittabroodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk vind ik salades en het is nog gezond ook. Ik gooi er ook altijd nog wat pecanoten overheen voor de bite. Drie keer raden wat ik straks op tafel zet :-) Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat komt dit recept precies op het goede moment!! Ik was net aan het zoeken naar een snel en makkelijk recept voor een salade! Onwijs dank je wel, ik ga deze vanavond lekker op eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit! Minus de geitenkaas wel ;) Geniet van het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen