Mintspiratie

dinsdag 6 mei 2014

Met de komst van de lente en het mooiere weer, sluipt er langzaam maar zeker wat meer kleur mijn huis binnen. Ik hou van licht en fris, veel wit en een beetje grijs, maar sinds een tijdje worden daar kleine accentjes in zacht mintgroen/-blauw aan toegevoegd. Hoewel we al veel mint (en koraal trouwens) hebben gezien vorig jaar, ben ik er zeker nog niet op uitgekeken! Een plaid, een kaart, een vaasje.. Subtiel maar zonnig.




Een klusje dat al heel lang op de planning stond, was het schilderen van één van m'n IKEA-krukjes. Vorige week heb ik eindelijk de kwast gepakt en sindsdien word ik steeds zo blij als ik naar dit krukje kijk! Via Instagram kreeg ik een hoop enthousiaste reacties over de kleur. Het is een mengkleur van Gamma met de naam 'Brussel'.

Hier nog wat fijne 'mintspiratie':

1. Bijzettafel Leitmotiv 2. Keukenmachine Kitchenaid 3. Lamp E27 Muuto 4. Theemuts Ferm Living 5. Plaid PresentTime
6. Behang Harlequin Ferm Living 7. Marais A Side Chair 8. Bureaulamp Leitmotiv 9. Boekenstandaard PresentTime  

12 opmerkingen:

  1. Je krukje is echt heel gaaf geworden! Ik ben met een vrij groot project bezig waar mintgroen de basis van is, dus je 'mintspiratie' komt precies op het goede moment!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeee dat klinkt spannend! Het komt vast langs op je blog, of niet?

      Verwijderen
  2. Mint <3
    Ik vind het toch altijd weer apart hoe ze aan die namen voor verf komen!
    Zag iemand iets in mintkleur toen hij/zij in Brussel was? Bij 'muziek': is er een nummer gemaakt als ode aan 'mint'?
    (oh en hele mooie blog dit, bedankt voor de gastvrijheid ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja, ze kiezen de wonderlijkste namen! Maar ik vind het wel gezelliger klinken dan zo'n nummer :)
      Dankjewel, lief van je!

      Verwijderen
  3. Loveeeee! Eén muur in onze huiskamer is mint geverfd, deze artikelen passen daar dus perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook een mooie zachte kleur en ook goed bij wit en zwart staan. de kitchenaid en de boekensteun in de vorm van het huisje heb ik, in het wit weliswaar. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey zie ik daar de paperbag....:) Ik ben ook wel van de kleur maar kan me niet laten leiden door alle trends. En dus volg ik m'n eigen trend.
    Liefs
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, zeker weten, goed gespot! Hij krijgt nog wekelijks een nieuw plekje, dan weer even daar, dan weer daar. Ik ben er heel blij mee! :)
      Groot gelijk hoor, gewoon je eigen pad volgen! Ik vind het zelf opvallend om te merken dat mijn smaak toch mee verandert; denk ik helemaal zelf iets bedacht te hebben, blijkt het net alweer hip te zijn. Soms wel jammer hoor!
      Fijn weekend!

      Verwijderen