Sereine

vrijdag 30 mei 2014

Men neme: een warm en zonnig land waar een charmante taal gesproken wordt, een stoffig dorpje met omaatjes in gebloemde schorten, een vervallen boerderij, een architectenbureau vol inspiratie en frisse ideeën, en een grote zak geld. Met die ingrediënten is mijn droomhuis wel zo'n beetje te realiseren. Het leukst aan programma's als 'Ik vertrek' vind ik de (vaak rampzalige) verbouwingen van de meest krakkemikkige bouwvallen. Hoe je dan langzaam maar zeker iets moois ziet ontstaan uit iets wat op het eerste gezicht z'n beste tijd gehad heeft. Ooit op een dag...


Architectenbureau Septembre uit Parijs heeft in het Loiredal in Frankrijk zo'n droomhuis gerealiseerd waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Bij het ontwerp is geprobeerd zoveel mogelijk de oude structuur van het huis aan te houden en die aan te passen aan nieuw gebruik. Een paar discrete aanpassingen in de indeling en het gebruik van robuuste materialen met een natuurlijke uitstraling zorgen voor het behoud van het oorspronkelijke uiterlijk van het gebouw. Wat een heerlijk licht huis! Het project heeft de toepasselijke naam 'Sereine' (sereen) gekregen.



Die keuken!!




Fotografie: Linus Ricard

Oja: Handvol Rust is vanaf nu ook te volgen via Facebook, handig hè? Check www.facebook.com/handvolrust en like, dan houd ik je op de hoogte van nieuwe blogposts!

5 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf huis, daar zou je toch gelijk willen wonen:-) Leuk ook op facebook, ik ga gelijk een kijkje nemen! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn nog nooit geweest, best spannend dus! Van jou blog heb ik het ook, steeds in de gaten houden en jawel hoor, nu dan eindelijk een bloggers-lunch en wel in Italiaanse sferen. Heerlijk, wij hebben er zin in.
    We komen uit allebei uit een verschillend dorp/stad, uit de buurt van Amersfoort kom ik zelf, waar woon je?

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi we mailen wel even verder ipv heen en weer reageren op elkaars blog ;)

      Verwijderen
  3. Hoi Femke,

    Jij hebt altijd van die mooie foto's op je blog. Bij mij lukt dat echt niet. Ik maak mijn foto's met mijn i phone en bewerk ze dan in snapseed. Als ik ze dan op mijn blog zet en op groot zet zijn ze heel onduidelijk. Ik zou graag willen weten hoe jij ze erop zet... Liefs Suuz

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je! Maareh, deze foto's zijn van Linus Ricard hè (staat er onder). Ik heb juist vaak ook heel korrelige foto's als ik ze met mijn telefoon maak. Moet maar eens op zoek naar zo'n echte goede camera in een betaalbare variant...
      Fijne dag nog!
      x Femke

      Verwijderen