Feestvreugde in huis

woensdag 27 augustus 2014

Sommige dingen moeten gevierd worden. Mijn vijfentwintigste verjaardag, begin deze maand, was zoiets. Met de fijnste mensen, een heerlijke taart, pompoms en zelfgemaakte slingers, en een heleboel cadeaus, werd dit feest gevierd.


Laat ik voorop stellen dat ik op z'n zachtst gezegd niet stond te springen om vijfentwintig te worden. Niet omdat ik niet ont-zet-tend dankbaar ben voor het leven dat ik leef, maar vooral omdat vijfentwintig worden zo'n moment is.
Een kwart eeuw, halverwege de vijftig. Pfoe. Het voelt alsof ik zo onderhand serieus oud begin te worden (...ach, een beetje gevoel voor drama is toegestaan als je een theateropleiding doet, toch?)!
Maar omdat er ook genoeg is om te vieren en om dankbaar voor te zijn sneden we een taart aan en hieven we het glas.

Vorig jaar vierde ik mijn verjaardag nog in een park, met slingers in de bomen en kleedjes op de grond, maar het leuke aan het thuis vieren van je verjaardag is dat je een reden hebt om het huis een beetje extra mooi te maken. Dan kun je natuurlijk gaan voor makkelijk en kant en klaar, maar met Pinterest en Instagram vol leuke DIY-inspiratie wilde ik dit keer zoveel mogelijk zelf maken.
Daarom reisde ik op een bloedhete zomerdag af naar de mooie winkel Buiten de lijntjes in het Friese Wolvega voor pompoms en vloeipapier. Buiten de lijntjes heeft ook een webshop, maar mocht je eens in de buurt zijn, stap dan echt even binnen in de stenen winkel vol moois!
Ik kocht er pompoms in de kleuren mint, zalm en wit in verschillende formaten. Niet alle maten waren in de juiste kleur op voorraad, maar de ontbrekende pompoms werden door één van de lieve eigenaressen even bijgemaakt terwijl ik door de winkel snuffelde met een groot glas koude limonade (je weet wel, aanmaaklimonade met een schijfje citroen in een mason jar, compleet met papieren rietje... love it!). De pompoms kregen thuis een plekje boven de eettafel en voor het raam.
Met behulp van een handleiding op de site van Buiten de lijntjes heb ik tassels gemaakt van vloeipapier. Een behoorlijk nauwkeurig en tijdrovend klusje, maar met een feestelijk resultaat.


Naast de tasselslinger maakte ik nog een slinger van mintgroen lint (van Søstrene Grene) en paper doilies (van die witte ronde papiertjes met een kantmotiefje die je wel eens onder een taartje vindt). Simpeler kan bijna niet; je vouwt de doilies dubbel, plakt ze over het lintje heen en klaar. De mijne was twee meter lang, maar je kunt de slinger natuurlijk zo lang maken als je wilt.
Ook ging ik aan de slag met het idee van Shifra van A cup of life om een slinger te maken van stof. Ik gebruikte hiervoor een witte kant-achtige stof van Ikea.


De mooie taart heb ik laten maken door Willeke de Goeij. Via via kwam ik haar op het spoor toen ik op zoek was naar iemand die een verjaardagstaart kon maken in de stijl van het zwart-witservies van House of Rym. Naast dat de taart er prachtig uit zag, smaakte deze ook nog eens ontzettend lekker! (Woon je in omgeving Zwolle, ben je net als ik geen ster in zelf taarten maken en heb je iets te vieren? Ik kan je voorzien van Willekes emailadres ;))
De roze cijferskaarsjes zijn van HEMA, de honeycombs komen van Søstrene Grene.


Uit de schuur van mijn ouders viste ik een houten plank op. Ik wilde 'm eigenlijk beschilderen met krijtbordverf en voorzien van een mooie spreuk, maar omdat ik daar geen tijd meer voor had, heb ik een leuke poster van The cherry on top geprint en met masking tape op het bord geplakt.


En toen kon het feest beginnen! Het was een heel gezellige dag en ik ben enorm verwend met een grote berg cadeaus (waaronder wat mooie spullen voor in huis die je binnenkort vást eens ziet langskomen op Handvol Rust)!

P.S. Het overgrote deel van de foto's zijn gemaakt door lief vriendinnetje Petra die zich in allerlei hoeken wurmde om mooie plaatjes te schieten terwijl ik als een kip zonder kop door het huis vloog om te zorgen dat alles op tijd klaar stond en de boel aan kant was voor de visite kwam. Petra heeft zelf ook een blog, Ademteug! Go check it out!

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk om je zeer geslaagde party op deze manier nog even te kunnen herbeleven. Ik heb onwijs genoten, van de party, maar VOORAL VAN JOU!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag/ziet er prachtig uit. Was een topfeest. Wat leuk dat Willeke de taart heeft gemaakt :) ennuh 25 is heus nog piepjong.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Zoo mooi! Ik ben kom je huis gauw eens in het echt bewonderen. Enne... ik vond 25 heel wat hoor, heb even moeten slikken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd en wat heb je je huis prachtig versierd! De taart is ook erg mooi passend bij je interieur. we moeten inderdaad maar niet al te veel klagen bij een jaartje ouder worden maar blij zijn dan we inderdaad ouder zijn geworden toch? kan me voorstellen dat je nog wel wat van die mooie versiering laat hangen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte, en wat had je alles mooi versierd, echt super! Gewoon laten hangen hoor, elke dag is toch een feestje?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heb je het leuk versierd en wat goed dat je zoveel aandacht hebt besteed aan je verjaardag! Een feest waard!
    groetjes Rixt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd! :D fijn dat je een geslaagd feest had :D

    BeantwoordenVerwijderen