Bloggerslunch at First or Second

vrijdag 14 november 2014

Afgelopen weekend was by far het meest inspirerende weekend op bloggebied uit mijn 'blogcarrière' tot dusver. Zaterdag was ik aanwezig bij het Blogevent van FonQ en Zuiver - maar daarover een andere keer meer.
Vrijdag reisde ik af naar Alkmaar om aan te haken bij de nieuwste editie van de Bloggerslunch. Dit keer niet in het mooie Fort Penningsveer in Haarlemmerliede waar Hééérlijk gevestigd is, maar in de schitterende First or Second Store van April & May. De vertrouwde fijne kookkunsten van Femke en Eddy van Hééérlijk en het goede gastvrouwschap van Sandra van Accessorize your Home, maar dan op een andere locatie. En wát voor locatie!


In september openden Vivian en Jantine van April & May deze gigantische store. Wat een plaatje hebben ze ervan gemaakt. Het café, waar de lunch plaatsvond, maar ook de villa, de art-afdeling en de kids-afdeling; alles is met zo enorm veel zorg en aandacht uitgekozen en samengesteld. Ik kan het natuurlijk allemaal nóóit zo mooi vastleggen als het in werkelijkheid was, dus ga ik zou er gauw maar eens zelf een kijkje gaan nemen!


Behalve dat ik mijn ogen uitkeek, heb ik natuurlijk ook genoten van de Scandinavische lunch (helaas, mijn Scandinavisch is niet zo vloeiend dat ik precies kan navertellen wat ik heb gegeten ;) maar het was heerlijk!) en bijgekletst met de andere bloggers. Onderaan vind je een lijst met de aanwezige bloggers, neem vooral ook een kijkje op hun mooie blogs!


Tussen het lunchen en het ons vergapen aan de mooie winkel in, praatte plantentrendwatcher Romeo Sommers (jeweetwel, van teevee) ons bij over de laatste trends in plantenland. Omdat ik iemand ben die over het vermogen beschikt om zelfs een cactus dood te laten gaan, besloot ik al dit plantennieuws in me op te zuigen. Ik leerde onder andere dat er tegenwoordig plantenasiels voor verwaarloosde zielige planten bestaan en dat oma tachtig keer beter was in het verzorgen van haar plantjes dan ik omdat zij waarschijnlijk geen dubbel glas had, zij haar planten vooral in de vensterbank zette en oma iets zuiniger was met het aandoen van de kachel dan ik. Leerzaam! 
Om het geleerde meteen maar eens toe te passen in de praktijk, kregen we allemaal een plantje mee naar huis. En ja, ik heb dit cactusje keurig in de vensterbank gezet en nu, een week later, leeft 'ie nog steeds! Hoezee!

Met een goedgevulde goodybag en een zeer prikkelbare cactus (AU!) op zak, stapte ik weer op de trein naar Overijssel.
Sandra, Femke, Eddy, Vivian, Jantine, Romeo en de bloggers; bedankt voor de gezellige middag!


Deze leuke bloggers waren erbij:
Yzette van SOYZ, Wendy van Woudenberg van BeeldSTEIL, Marleen van Bijzonder Plekje, Johan van Label1114, Maartje van Woonguide, Martine van ViaMartine, Nelleke van Langius Design, Dita van Rithika, Nathalie van Worldly Treasury, Simone van Simone’s Kitchen, Elvera van Elv’s, Christine van House of C, Margreet van OUI OUI Studio, Arda Meijburg van ArdsCatch22, Alexandra van AlexStyling, Eline van Eline Pellinkhof, Corine van Leuke adresjes, Pascale van Een Indruk, Janina van Nina Weddings, Sandra van Accessorize your Home, Jantine en Vivian van April & May.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen