Pasen in zwart-wit

dinsdag 17 maart 2015

Ik hou van Pasen. Vroeger was Pasen het moment dat ik een mooie nieuwe jurk aan mocht met daar onder, vaak voor het eerst sinds een lange koude winter, blote benen. Hoewel het dan alsnog vaak koukleumen geblazen was, kon mijn dag niet meer stuk.
Nog steeds vind ik Pasen een heerlijk licht en zonnig feest en ik zie er elk jaar weer naar uit. Zelfs als het eigenlijk nog helemaal geen blotebenenweer is ;)


Ik vier met Pasen het nieuwe leven. Voor mij gaat Pasen over de opstanding van Jezus en het nieuwe leven dat ik daardoor mag leven. Maar ook als je daar niet in gelooft, is Pasen een gezellig feest. Uitgebreid brunchen met familie, ongegeneerd paaseitjes eten, en natuurlijk niet te vergeten: die vrije maandag! Hopelijk kunnen we dit jaar weer genieten van zonovergoten Paasdagen!

Bij een mooi feest hoort decoratie! De zachte kleurtjes geel en blauw en roze en groen waar de winkels vol mee liggen, zijn voor mij een beetje te zoet (maar dat was je vast niet ontgaan). Op Pinterest heb ik een bord met stoere niet-truttige zwart-witte Paasdecoratie (klik hier). Vorige week liep ik uit verveling eens de Wibra binnen. Die bleek zo'n mierzoete afdeling met Paasdecoratie te bezitten, maar daar vond ik ineens iets tussen dat ik niet kon laten liggen. Eieren van wit karton met een patroontje dat je zelf kunt inkleuren; 1 euro voor zes stuks. Ongetwijfeld ook heel leuk om eventuele kinderen mee aan het werk te zetten, maar ook om zo te laten. Ik heb er een paar met een zwarte marker ingekleurd (stiekem best een leuk karweitje). In combinatie met het frisse groen van de kersenbloesemtakken, vind ik het een mooi plaatje! In theorie zou je dit natuurlijk ook zelf kunnen maken, zonder hulp van Wibra, maar voor de luie DIY-er (moi..) een mooie oplossing :)



Ik vond ook nog een zakje met kleine witte eitjes van piepschuim, ook voor een euro. Dat zijn nog eens leuke prijsjes, nietwaar? Samen met kleine veertjes (veren zijn overigens door mijn hele huis te vinden op het moment) van Laif en Nuver hebben die een plekje gekregen in mijn glazen vitrinedoosje van Madam Stoltz. De rest is in een vaas beland, daar zoek ik nog een leuk plekje voor.

Hoe breng jij je huis in Paassferen?


P.S. Mocht je Pasen eens op een hele andere manier willen beleven, check dan www.dedoodvandezoon.nl. 'De dood van de Zoon' is een intieme voorstelling met schitterende muziek van o.a. Tom Waits, Radiohead en Damien Rice, waar Jezus' lijden en sterven op een prachtige manier wordt naverteld. Aanstaande vrijdag in Zwolle, daarna nog in Ede, Haarlem, Utrecht en Delft. Gaat dat zien!

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie versiering! Ook mooi onder woorden gebracht wat Pasen echt voor jou inhoudt, sluit me daar helemaal bij aan. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof, we hebben echt iets te vieren met Pasen!! :)

      Verwijderen
  2. Pachtige foto's en mooi geschreven artikel! De paas-eieren zijn erg leuk geworden en het vitrinedoosje heb je ook leuk opgevuld. Alvast een fijne Pasen! X, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks voor alle complimenten! :) Jullie ook gezellige Paasdagen!

      Verwijderen
  3. Mooi Femke!
    Mijn oog viel ook op het gehaakte item op de stoel op de 2e foto.
    Wat is het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jeanette!
      Het is een gehaakt plaid. Helaas niet zelf gehaakt (zo handig ben ik niet..) maar zelf gekocht ;)
      Goed gezien!

      Verwijderen
  4. Mooie blogpost, Femke! Geinig, ik heb net een tafelschikking in zwart/wit gefotografeerd om te publiceren op mijn weblog. Alvast fijne Paasdagen, heb je al een nieuwe jurk gescoord?

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dan te bedenken dat ik er heel hard langs ben gelopen! Maar dit is echt tof! Dit jaar voor mij geen paasversiering maar verhuizen. Gelukkig betekend Pasen voor mij ook meer dan de versiering. Het blijft voor mij het meest indrukwekkende feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er mooi uit allemaal! Ik moest even lachen om het "blote benen"stukje haha dat was bij ons ook altijd vaste prik: met pasen voor het eerst met blote benen ;-) Alvast fijne dagen! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen