Try-out Tuesday #4: Amandelrepen en smoothie van Peek Inside

dinsdag 2 juni 2015

Try-out Tuesday is een maandelijks terugkerend item op Handvol Rust. Iedere eerste dinsdag van de maand probeer ik een recept uit van een andere blogger. Twee vliegen in één klap: een manier om leuke blogs te ontdekken én om lekkere receptjes te verzamelen. Lees je mee?

Oké, een maandelijks terugkerend item is het inderdaad niet meer helemaal, aangezien mijn vorige Try-out Tuesday in maart was...oepsie! Maar vandaag, 2 juni, is de dag voor een nieuwe Try-out Tuesday! Om het goed te maken heb ik dit keer niet één maar twee recepten uitgeprobeerd van een hele leuke blogger.


Sinds ik Angelina ontmoette op het Bloggersevent van Fonq en Zuiver volg ik haar mooie blog 'Peek Inside'. Angelina pakt het bloggen hartstikke professioneel aan. Niet alleen ziet haar blog eruit om door een ringetje te halen, ook blogt zij heel regelmatig over haar passies: eten, fotografie, interieur, reizen en graphic design. Ook op Instagram geniet ik altijd van haar frisse mooie plaatjes. Kortom, volgen!!

Smoothie met mango & banaan
Ik moet iets bekennen: ik vind kokkerellen en bakken ontzettend leuk... maar mán wat ben ik er slecht in! In april heb ik een recept uitgeprobeerd van een andere blogger die de rubriek niet haalde omdat 't faliekant mislukte. Het hadden kaneelbroodjes moeten worden (van die hele gezonde, met allemaal dure ingrediënten erin), maar het werd één grote plakkerige bedoeling en het smaakte in de verste verte niet naar kaneelbroodjes, brrrrr! Uit frustratie heb ik de hele boel zo -hup- in de vuilnisbak gemikt, en ik heb me voorgenomen om voortaan altijd de ingrediënten in huis te hebben voor twee recepten. 
De recepten van Angelina waren zo duidelijk en Femke-proof dat ik voordat ik het wist ineens twee recepten had uitgeprobeerd! Ik maakte de amandelrepen en de smoothie met mango en banaan.

Amandelrepen à la Femke
Wat vond ik van de amandelrepen en de smoothie?
Met name de smoothie zal hier nog vaak gemaakt gaan worden. Je hebt er niet zoveel geks voor nodig, en het is op een zomerse dag een heerlijk zoet en fris drankje. Een mango, een banaan, een perssinaasappel, griekse yoghurt, en wat kokosrasp. Het verbaasde me dat al deze ingrediënten nodig zijn voor 1 smoothie (het lijkt zo op het oog wat veel) maar je krijgt zo inderdaad een goede beker vol. 
Het maken van de amandelrepen was wel even een geklieder, ik kreeg ze niet zo netjes gesneden als Angelina en mijn keukenmachine kon het plakkerige goedje niet helemaal klein krijgen. Gelukkig smaakten ze er niet minder om! Helaas door de dadels, de honing en de chocola niet helemaal guilt-free, maar een prima tussendoortje voor af en toe.


3 opmerkingen:

  1. Dank je wel meis voor je lieve woorden. Leuk om te zien dat je deze recepten uitgeprobeerd! Jammer dat het niet helemaal lukte met de amandelrepen. Het is inderdaad wel even een geklieder! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, ze waren lekker, daar gaat het om ;) Dankjewel voor je fijne receptjes!

      Verwijderen
  2. Wat een leuk idee en initiatief!! :) Het ziet er heerlijk uit,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen