In de tussentijd...

maandag 14 maart 2016

De verhuizing waarover ik vorige keer schreef, is inmiddels al lang en breed achter de rug. Hele stapels dozen heb ik ingepakt, en bijna alle spullen hebben weer een nieuw plekje gevonden in de boerderij. In de tussentijd is het winter geworden, en terwijl ik dit schrijf schijnt de zon hoopvol de kamer in; nog even en het is weer lente! Ach... "gelukkig hebben we de foto's nog" :) 

Terwijl de tijd voorbij vloog en er een bruiloft gepland werd, er een halve scriptie geschreven werd en er ingeburgerd werd in een nieuwe stad, schoot ik deze plaatjes. Misschien herken je er wel een paar van Instagram? Ik praat je bij aan de hand van deze foto'tjes!


Van links naar rechts, van boven naar beneden:
1. Met één van mijn getuigen bezocht ik het Trouwlala Event in het Sonsbeekpark in Arnhem; een heel inspirerend trouwevenement in een prachtig aangeklede Stadsvilla / 2&3. De VT Wonen & Designbeurs! Met alle prachtige blauwtinten en Delftsblauwe bordjes werd ik helemaal gelukkig - niet in de laatste plaats omdat we natuurlijk zouden gaan verhuizen naar een oer-Hollands boerderijtje! / 4. Bij een echte boerderij horen natuurlijk ook kippen. Meet Jan & Fred. Oké oké, ik geef toe: Jan is niet meer (een hongerige roofvogel heeft z'n slag geslagen). Maar nu hebben we een Ria ervoor in de plaats en is het kippenduo weer compleet! / 5. De laatste plaatjes schieten in mijn appartementje voordat er ingepakt moest worden / 6. Dit moderne theepotjemet een knipoog naar Delftsblauw porselein van Piet Hein Eek en Douwe Egberts kwam in m'n vorige huis nooit zo tot z'n recht, maar in de boerderij des te meer / 7. De eerste kamer in de boerderij die we onder handen namen, was de slaapkamer. Grijsgroene lambrisering en nieuwe lampjes naast het bed / 8. We zijn zwaar gezegend met twee joekels van houtkachels in de boerderij, genieten! / 9. Tip van de dag: als je dan tóch moet wachten bij een bushalte in the middle of nowhere, kijk dan eens omhoog!

10. Ook dit jaar werd Thanksgiving weer gevierd! De tafel werd gedekt met onze zorgvuldig bij elkaar gespaarde glazen van de Appie, speciale Thanksgiving-placemats en naamkaartjes, dennenappels en boomstamschijfjes, en een heleboel kaarsen. Het blijft zó waardevol om met goede vrienden te eten en eens hardop uit te spreken waar je allemaal dankbaar voor bent! / 11. Mijn lange eettafel staat in het nieuwe huis op een heerlijk licht plekje in de woonkamer. Héél fijn dat het lukte om de eettafel van drie hoog naar beneden te sjouwen... / 12. Advent; Thanksgiving was nog niet voorbij of we konden alweer aftellen naar Kerst / 13. Met zuslief een hele berg fijne zomaar-cadeautjes geshopt en ingepakt voor de hele familie / 14. Het eerste Kerstdiner op de boerderie; goed gezelschap, lekker eten en Christmas crackers! / 15. Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe bloesem / 16. De kachel in de woonkamer heeft overuurtjes gedraaid deze winter / 17. Halló zeg hee, wil iedereen die beweert dat we geen echte winter hebben gehad, zich even heel hard achter de oren gaan krabben?! Het leek wel of er geen eind kwam aan dat geglibber over de bevroren wegen en de koude snotneuzen. Brrrr! / 18. Anemoontjes! In de tussentijd hebben er een heleboel bosjes geluk in huis gestaan, van ranonkels tot lelies tot chrysanten tot kersenbloesem tot eucalyptus tot een schiiiittteeerende witte bos bloemen die ik kreeg voor Valentijn!

Op zo'n zonnige dag als vandaag lijkt de Kerst alweer eeuwen geleden. Heb je ook zo'n zin in zomer? Het kan me allemaal niet snel genoeg gaan (...en héus niet alleen omdat we op 29 april gaan trouwen:))! Ik heb toch zó'n zin in zonder-jas-naar-buitenweer, op je buik in het gras liggen, hele dagen zon op de bol, lichte salades en vers fruit, geur van bloesem in de lucht... Kom maar op met die warme dagen, ik ben er aan toe!

1 opmerking:

  1. Oh Femke, wat leuk om weer van je te horen.
    En vooral te zien, mooie foto's.
    Veel plezier bij de laatste voorbereidingen voor 29 april.

    BeantwoordenVerwijderen