Inburgeringsbucketlist

maandag 27 juni 2016

Een aantal maanden geleden postte een vriendin van mij haar bucketlist op Facebook. Niet zo'n try-before-you-die-bucketlist, maar eentje vol activiteiten die haar moesten helpen om te wennen aan het dorp waar ze sinds een tijdje woonde. Ik woon nu zo'n 7 maanden in Apeldoorn en als ik heel eerlijk ben, heb ik mijn inburgeringstraject ook nog niet met succes afgerond. Ik mis Zwolle nog heel regelmatig, ik verdwaal nog veel te vaak als ik in m'n eentje op mijn fietsje ergens naartoe sjees (voorál onder tijdsdruk gaat het mis, grrrr) en hoewel ik via mijn man een hoop mensen van gezicht ken, kén ik nog niet zoveel echte Apeldoorners. Hoog tijd om daar verandering in te brengen!


Met de zomervakantie voor de deur, leek het me leuk om in navolging van die vriendin (die haar inspiratie weer had gehaald uit deze blogpost van Ninamaakt/Happy Acorn), zo'n inburgeringsbucketlist voor Apeldoorn te maken. We gaan dit jaar niet op vakantie, dus ik heb alle tijd om mijn bucketlist af te werken!
Mis je nog iets typisch Apeldoorns op deze lijst? Of heb je een leuke tip om Apeldoorn nog beter te leren kennen? Stuur een mailtje of laat onderaan een reactie achter!

Kunst en cultuur
  1. Een voorstelling bezoeken in Orpheus
  2. Naar Paleis het Loo
  3. Naar een concert
  4. Een stoffig klein museumpje bezoeken (deze of deze of...)
  5. Een arty film kijken bij Gigant (bij voorkeur Frans of Scandinavisch)
  6. Seizoenskaart voor de Apenheul ophalen en minstens 3 keer gaan
  7. Audiotour doen van 'Museum voor kunst in de openbare ruimte'
  8. Kasteeltje in de omgeving bezoeken
Natuur
  1. Een nacht in een tentje op een camping in de buurt
  2. Vijf keer wandelen in een natuurgebied
  3. Wilde herten en zwijnen spotten
  4. Hardlopen in het bos van Paleis het Loo
  5. Klimmen in het Klimbos
  6. Op een zonnige dag met de fiets naar Bussloo
Eten en drinken
  1. Een streekmarkt(je) bezoeken
  2. High Tea'en bij Central Park
  3. Naar een foodtruckfestival
  4. Picknicken in het Oranjepark (gecombineerd met live muziek in de muziektent?)
  5. Uit eten bij een restaurant waar ik nog niet eerder heb gegeten
  6. Ten minste 3 keer scriptietypen bij Schenkers
  7. Minstens 5 keer ijs eten bij Van Swoll (lang leve ijscadeaubonnen!)
Mensen
  1. Tien keer met iemand uit Apeldoorn afspreken om thee te drinken, een wijntje te doen of gewoon te chillen.
  2. Lid worden van een kerk
  3. Tien keer een kaartje sturen naar iemand die ik in Apeldoorn heb leren kennen.
  4. Drie keer iets lenen van een buurtgenoot via Peerby
In en om het huis
  1. De Kringloop verblijden met zoveel mogelijk van onze spullen
  2. Schatzoeken bij de Kofferbakverkoop
  3. Tuinruimdag organiseren (hulptroepen inschakelen; weg met al dat onkruid!)
  4. Tuinfeestje hosten
  5. Tien keer chillen bij de vuurkorf
  6. Kamperen in de tuin

1 opmerking:

  1. Haha wat leuk is dit, en zoveel leuke puntjes heb je erop staan! Hopelijk voel je je snel een beetje thuis in Apeldoorn. Wat mij uiteindelijk ook best heeft geholpen om Nijmegen minder te missen en meer rust te vinden in Assen, was om af en toe gewoon even naar Nijmegen te gaan. Ik had heel lang het gevoel dat ik Nijmegen helemaal vaarwel moest zeggen voor ik mijn plekje vond in Assen, maar eigenlijk kunnen die twee 'thuisen' prima naast elkaar bestaan :-) Succes met je bucketlist!

    BeantwoordenVerwijderen