Ons eerste koophuis is een feit!

vrijdag 2 december 2016

Misschien had je het op Instagram al gelezen, maar zo niet.... Ik heb een leuk nieuwtje: Ons allereerste koophuis is een feit!

Dit kleine flesje HEMA-bubbels met confetti hebben we natuurlijk even soldaat gemaakt toen het officieel was <3

Thanksgiving op de boerderie was meteen ook het afscheidsfeestje van de heerlijke boerderij waar we met onze twee kipjes mochten wonen. Het huis waar ik op mijn trouwdag opgehaald werd, het huis waar we ons leven samen begonnen. Het is tijd voor een nieuwe stap! Een grotemensenstap!

Deze zomervakantie hebben we besloten dat we ons langzaam wilden gaan oriënteren op een eigen huis. De markt zag er gunstig uit, de rentes waren prima, en omdat mijn man een vast contract heeft en we er vanuit gaan dat ik niet meer al te lang studeer, leek het ons het juiste moment voor zo'n stap.
Na een paar maanden rondneuzen op Funda en een aantal bezichtigingen, hebben we een huis gevonden dat aan al onze wensen voldeed: in een vriendelijk wijkje, gunstig gelegen ten opzichte van het centrum en het werk van mijn man, genoeg ruimte voor onze grote eettafel (haha prioriteiten), een achtertuin op het zuiden, voldoende kamers voor al onze rommel en toekomstdromen, een badkamer met tweede toilet boven, een zolder met wasmachineaansluiting en het huis in dusdanige staat dat we het nog 'eigen' konden maken (you know me...). Ons oog viel op een voormalig huurwoning in Apeldoorn. Na de bezichtiging waren we het er vrij snel over eens dat we wel een bod uit wilden brengen, dus onze hele herfstvakantie stond in het teken van afwegen, uitzoeken, dubben en peinzen over hoe we het aan gingen pakken. Nadat we wat advies ingewonnen hadden links en rechts, besloten we om de onderhandeling zelf te doen.... SPANNEND! Echt waar, ik heb nog nooit zóiets spannends meegemaakt! Elk telefoontje of mailtje kan je zo een paar duizend euro besparen of kosten... Pfff... Gelukkig hadden we wel enigszins in de gaten hoe brutaal we mochten zijn met de prijs naar beneden praten, dus nog geen week na de eerste bezichtiging hadden we een akkoord over de prijs!

In de zomer hadden we al een oriënterend gesprek had bij een onafhankelijk hypotheekadviseur dus we wisten wat we ongeveer konden besteden aan een huis. Dit hielp ons heel erg bij zowel het rondkijken naar huizen als het onderhandelingsproces; we wisten of het een haalbaar verhaal was. Toen de tegenpartij akkoord ging met ons bod, konden we dan ook direct onze adviseur benaderen. Het hele proces is aardig snel gegaan, en dat heeft ertoe geleid dat de financiering nu inmiddels rond is en dat we ergens in de komende weken de sleutel mogen ophalen! Dan kan het grote klussen gaan beginnen!!

Het lijkt me leuk om op Handvol Rust weer af en toe wat te plaatsen over de verbouwingsvoortgang in ons huis. In onze huidige boerderie heb ik me niet altijd helemaal vrij gevoeld om te bloggen; het was toch het huis van kennissen waar we op pasten, en we hebben ook vrij weinig aan het huis gedaan om het naar onze eigen smaak te maken. In ons nieuwe huis zal dit wel anders zijn, want dat is gewoon van ONS! Ik heb superveel zin in dit avontuur!

Blijf je de komende tijd mijn blog volgen? Ook op Instagram zal ik progress-foto's delen: Volg me!
Oja, en wat we het liefst nog willen verkopen voordat we gaan verhuizen kun je vinden op www.instagram.nl/handvolrustverkoopt (oa. elektrisch skateboard, rode bank, kleding, enz!)!

3 opmerkingen:

  1. Lijkt me ook heel leuk als je ons op de hoogte houdt over de verbouwing, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd en natuurlijk willen we graag de verbouwing volgen. Veel plezier en succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, van harte gefeliciteerd! Een eigen huis, geweldig leuk. Ik ben ook erg benieuwd naar je blog-avonturen hierover. Helemaal leuk!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen