Binnenkijken in ons huis: Sneak peek van de babykamer

maandag 7 augustus 2017


Van alle kamers in ons huis heeft de babykamer de laatste tijd de meeste zorg en aandacht gekregen. De rest van het huis begint steeds meer vorm te krijgen (vorige week maakte mijn man vensterbanken, ook zo'n fijne stap!), maar er is maar één kamertje dat we écht zo snel mogelijk af wilden hebben... die van onze kleine spruit! Vandaag wil ik jullie een kleine sneak peak geven van hoe de kamer er nu uit ziet en praat ik jullie een beetje bij over de afgelopen tijd.

Zwangerschap

Vandaag ben ik precies 40 weken zwanger! Zoals een vriendin vanmorgen grapte: Dan is vandaag de kans het kleinst dat de baby ook echt geboren wordt. Maar 4 tot 5% van de vrouwen schijnt te bevallen op de uitgerekende datum, dus de verwachtingen zijn hier niet al te hoog gespannen vandaag, zoals je zult begrijpen ;) In de afgelopen weken hebben we heel wat punten van onze to-do-lijst kunnen afstrepen, dus op dit moment zijn we klaarder dan klaar voor de komst van de kleine man!
Van Hippe-geboortekaartjes.nl kreeg ik een heel leuk mailtje: we mochten bij hen onze geboortekaartjes uitzoeken! Een te gek cadeau, waar ik later zeker nog meer over zal schrijven als het kaartje verspreid is en ik 'm ook hier kan showen. We hadden de keuze uit drie websites: hippe-geboortekaartjes.nl, hierbenik.nl en hipdesign.nl. Drie sites met ieder weer een heel eigen karakter en stijl kaartjes. We zijn na veel wikken en wegen gegaan voor een heel mooi exemplaar van Hippe-geboortekaartjes.nl, waar we nog een beetje een eigen draai aan hebben gegeven.... Oooo ik kan niet wachten om de kaartjes te laten zien! De proefdruk was zeer veelbelovend! De enveloppen konden we al eerder binnen krijgen en die zijn inmiddels voorzien van de adressen (heerlijk verlofklusje)... Nog heel even geduld dus, ik ga het kaartje hier zeker laten zien!

Hoewel het vandaag pas mijn uitgerekende datum is, sta ik al drie weken 'op scherp'. Elk krampje, elke harde buik, elk gevoel dat anders is dan anders wordt even opgemerkt en geanalyseerd. Met de dag groeit de nieuwsgierigheid: hoe zou hij eruit zien, op wie zou hij lijken, hoe zal het zijn om papa en mama te zijn, hoe gaan wij het vinden om voor dit kleine mensje te mogen zorgen, hoe zal zijn karakter zijn? Lichamelijk voel ik me eigenlijk prima en heb ik tot nu toe een droomzwangerschap gehad! Mentaal begint het wachten toch wel lastig te worden, maar hé, écht heel lang kan het nu niet meer duren voordat we hem gaan ontmoeten!

Lekker fröbelen: een rammelaar van vilt gemaakt. Met een beetje fantasie is hier best een origami-bootje in te zien, toch?
Babykamer
We krijgen een jongetje zoals je weet, maar dat betekent nog niet dat onze wereld op dit moment helemaal blauw kleurt. Qua kleuren in de rest van het huis zitten we momenteel volle bak in een groene fase, en dat is ook een kleur die op de babykamer terugkomt. Groen en okergeel, gecombineerd met wit (duh..) en hout, dat vormt wel zo'n beetje de basis. Niet té lief en schattig, maar een fris en hip kamertje voor een stoer klein jongetje, dat wilden we realiseren. Er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet en ik heb nog wat leuke details liggen zoals een poster met zijn initiaal en zijn naam in hout die ik nog even buiten beeld laat. Maar hierbij een sneak peek van hoe de kamer er nu voor staat!






De eerste tijd komt het baby'tje lekker bij ons op de kamer slapen in de co-sleeper. Wel zo ideaal voor nachtelijke voedingen en stiekem ook wel fijn voor de hersenpan van deze mama ook (het lijkt me heel mooi om hem te kunnen zien liggen wanneer ik wakker word...). Daarna mag hij zijn nachtjes gaan maken in het ledikantje dat zijn papa met veel bloed, zweet en tranen voor hem heeft getimmerd. Naast het ledikant zijn er nog meer zelfgemaakte dingetjes in de kamer te vinden, zoals het gele vilten sterrenmuziekdoosje (met het wijsje 'Ik ga slapen, ik ben moe' - een liedje dat ik zelf ook altijd zong voor het slapengaan), de mobile met vilten bolletjes, de leren handgreepjes en plankendragers, en allerlei babyspulletjes die nog in de kast liggen. En dan is er ook nog de box die we hebben opgeknapt, het boxkleed dat mijn schoonmoeder prachtig heeft gemaakt, de boxmobilefiguurtjes die mijn moeder en ik hebben genaaid en okergele hoes die mijn schoonmoeder heeft gemaakt om de maxi cosi... We hebben niet stil gezeten, zullen we maar zeggen :)

Mijn huidige DIY-projectje is het maken van maatverdelers uit een dunne houten plaat waarop ik houten cijfertjes maak. Die komen dan in de kledingkast, zodat we in één oogopslag kunnen zien waar welk babymaatje hangt. Eindresultaat is één dezer dagen te bewonderen op Instagram. Overigens vind ik het ook geen enkel probleem als ik dit projectje niet af ga krijgen omdat de kleine zich aandient... ;) Prioriterenkunjeleren, toch? We wachten rustig af!

1 opmerking:

  1. Wat een mooi en fijn licht kamertje. Succes met je bevalling als het zover is!

    BeantwoordenVerwijderen